Sunday 22 September 2013

Setelah...

 Salam'alayk.

Lama dah tak menulis. Nak menulis pun tak ada idea.     
                 
Dah dua minggu since balik Unimas. Life is not that great. Tapi yang tu lah bagi pengalaman. And it was not easy at first. Rasa macam ujian sangat. Fuh! Fuh!

Sekarang, still in my way adapting myself with the new environment. Yelah, kan dah duduk luar. Too much to think and sometime rasa macam tak ada solution pun betapa banyak kau berfikir. Tapi, untuk mid sem break punya cuti aku dah fikir nak pergi mana. Kakaka! Bebudak nilah kan… Ngajak gi jejalan walaupun duit aku tak ada. Hahahaha!

Alhamdulillah, so far kalau pergi kelas tak pernah lagi hujan. Sama ada baru lepas hujan ataupun panas terik. Yang paling bersyukur kalau mendung. Huhuhu!

Banyak je benda aku fikir sebalik apa yang berlaku cuma aku tak nak give a deep thought. Aku malas. Sebab kalau start je aku berfikir, start jugak hati aku meracau, meroyan, gila dan segala benda.

Yang paling terfikir sekarang ni dengan ayat;

"Belajar untuk menerima bukan meminta."

Tak kisahlah nak apply macam mana pun ayat tu. Tapi paling dekat sekali ialah dengan kawan-kawanlah kan? Kita tak boleh expect asyik nak kawan ikut kepala kita jadi kita perlu untuk menerima. Menerima seadanya.

Ataupun aku tak bolehlah nak expect akan ada kereta tersedia untuk aku pergi kelas hari-hari jadi jalan terbaik, aku kena menerima aku perlu berjalan kaki nak pergi kelas.

Nak menerima tu bukan sekadar cakap je. Kena faham dengan hati jugak. Tu yang meroyan kalau aku berfikir pasal menerima tanpa meminta ni. So, I will just follow the flow.

My life is not as exciting as before.

Aku rasa aku patut balik to the basic. Mengenal diri sendiri.

...if you know what I mean.

No comments:

Post a Comment