Thursday 14 February 2013

Eh, Tetiba.

Ohoooiiii..!!! (Ala-ala bunyi macam dalam video klip ApoKonoEhJang)
Salam semua. Sihat? Makan cukup? Tidur cukup?

Hari ini Puteri Gunung Semanggol senang hati nak update blog nya yang suram lagi sepi ni sebab...

PERKAHWINAN IMPIAN SAYA

Ha, melampau tak tajuk? aku pun geli tangan nak menaip padahal dalam hati suka. Mwahaha.
Well, y'know... Imma girl and girl should have this girlish things to think of. Betul tak semua? Betul...

Tapi... 
dengan aku semua ayat mesti ada tapi. Haha.
Tapi, ini bukan untuk waktu ni. Oh belajarku bukan main galah panjang atau lumba lari seratus meter. Belajarku, itu dia simen dan konkrit penemannya. 3 tahun setengah lagi baru abis belajar then kerja sungguh-sungguh.

Pulak! Habis mana perkahwinan himpian hengko?

Aaa.. ni namanya sesaja. Aku pempuan ok, normallah aku ada impian walaupun ko geli nak baca.

First thing before kahwin kena ada apa?
Ye, salah... Bukan suami.

...kena ada ILMU. 
For this time being, masyaAllah sahajalah yang boleh describe tahap kemalasan aku dan tahap ketidak keperempuanan aku. Sesangat MASYAALLAH.
So, sebelum aku kahwin nanti aku perlu  jadi seorang perempuan melayu terakhir yang pandai masak, kemas rumah, rajin, pandai basuh baju, pendek kata semua yang mak aku pandai. Sebab apa? Sekati aku ler... aku nak pandai semua.

Kalau tadi ilmu rumah tangga, pastu kena ada ilmu akhirat jugak. Dua-dua penting. Selagi aku ganti pose pun malas, aku taknak kawen! Eh, tetiba.

2nd... Mesti kena ada?
Ye, kali ni betul. Kena ada suami. Ngehngehngeh.

He must someone yang kalau aku tak cakap pun dia dah tahu apa aku fikir, apa aku nak, apa aku maksudkan.

Dah namanya impian, sekati aku ler nak ngimpikan macam mana.

Pastu dia mesti sedap mata memandang, ngko pun taknak kan kalau ko ngidang kopi kat asben tangan ngulur kopi mata pandang tepi sebab asben huduh bebena. Well, definasi kacak itu subjektif. Ngko lihat lain, aku lihat lain. Ha... kan? So, asben ngko tetap asben ngko... asben aku slagi tak cerai aku la pnye. Mwahaha.

Ustaz Don pernah cakap kat aku (padahal aku dengar dia berceramah) setiap orang ada kisah cinta tersendiri. So keep it by yourself and biar hanya both of you yang tahu love story itu.

So yang lelain tu bagi aku bermimpi sendiri. Kehkehkeh.

Yang penting... sebelum kahwin kena ada ilmu. Kalau aku yang penting lagi kena ada kerja. Unless ada anak raja mai pinang then dia kata tak yah kerja and taja seluruh hidup sampai mati then tak perlulah kerja itu. Kalau takut kena cerai, buatlah perjanjian soh dia bg harta sikit kalau dia nak cerai nye lah pun.

Well, this is what 20 y/o girl ni fikir. Aku konpius aku girl ke lady ke woman? janji kat mana2 borang masih ada pilihan female.
ngahahah.

Sekian dari Puteri Gunung Semanggol yang mahu didoakan supaya dia jadi rajin kuasa tera.
Assalamua'laikum!

No comments:

Post a Comment