Monday 20 May 2013

Kisah Hidup 1.


Eh, rajin pulak aku nulis. Ni gara-gara aku malas nak buat assignment.
Menulis juga ibarat buat assignment. ngahaha..

Cenggini ceritanya.
Pada zaman dahulu... eh tak la. Zaman ni, zaman ni...
ok ngarut

Last week, one of my friend balik Semenanjung sebab atok dia meninggal.
So adalah kawan yang nolong hantar gi airport naik kereta milik kawan sorang lagi.
Kalau ko tak faham cerita aku tak pe. Aku nak nulis je senanye.

So betapa pentingnya kawan. Kot la ko lone ranger kat uni ni, memang nyusahkan diri la.
Kira macam ko ujian lebih sikit.

Pastu kawan yang bagi pinjam kereta tu, tadi atok dia plak meninggal. Innalillah.
So kawan2 la yang menolong. Ada yang tolong hantar gi airport, ada yang tolong transfer duit n nolong benda lain yang kalau aku citer ko tak faham so better tak yah cerita.

Betapa pentingnya kawan senanye. Bila dah hidup kat dunia ni, jgn nyombong.
Selagi dia manusia, selagi tu la ko kena sayang dia macam ko sayang diri kau.
Supaya bila ko kesusahan dan orang yang ko menyombong tu tolong, xdelah kau malu seribu dekad.

Walaupun aku nyombong jugak kekadang kat certain2 orang, aku try my best kot nk muka manis.
Eh, ke aku tak pernah muka manis ngan orang tu?
Aaa.. tak kisah lah. Cecuba la nipu diri dengan buat muka manis kat orang yang kau tak suka.

eh, nk cakap benda lain jugak ni.
Ajal tu tarikh yang kita tak tahu.
Semoga mati kita dalam iman.
Maksud aku, supaya kita tak dijemput dalam keadaan yang mengaibkan.
Konklusi, kena get ready always.
Mean to say, moga hidup kita niat nak cari redha Allah.

salam'alayk!

No comments:

Post a Comment