Thursday 22 August 2013

M Size.

Assalamua'laikum. Kum apa? Kumbet... bet apa? Lu fikirlah sendiri...
Huaarrgghhh!!! Aku rasa ni tahun kemunduran akulah.
Start dengan kebodohan ketika belajar dituruti dengan keputusan yang teruk dan sekarang...

Kenaikan pada berat badan.

Aku rasa dulu aku cool je kalau berat badan naik. Ececece...
Padahal dulu berat badan tak naik kalau makan banyak. Ke aku memang tak makan banyak? Ntah.
Tapi sejak balik hari tu semua kata aku gemuk.

"Nurul, makin tembam sekarang..."
"Nurul, badan dah naik..."
"Kau gemuk dah Nurul..."

Chisss! Walaupun mula-mula aku abaikan je kata-kata penaik semangat macam tu, tapi...

"Perempuan sekali naik badan dah tak boleh turun dah..."

Chiss! Sekali lagi aku tak nak ambik peduli jugak.

Up until just now, I tried my sister's baju kurung.
...and it stuck too much.
What the..?!

Tahu tak definasi kurus bagi aku apa?
Kurus ialah apabila muat memakai baju adik yang bersaiz XS.

Oklah. Melampau saiz XS. Saiz S.
Tapi badan dah saiz M. How???

I should start doing something.

okbai





*nak pergi dapur, rasa macam laparlah pulak

No comments:

Post a Comment